A RØDE története

1967
A kezdetek
A RØDE története 1967-ben kezdődött, amikor a Freedman Electronics - a RØDE anyavállalata - először nyitotta meg kapuit az ausztráliai Sydneyben. A Svédországból Ausztráliába vándorolt házaspár, Henry és Astrid Freedman alapította a Freedman Electronics céget, amely hamarosan vezető szerepet töltött be az ausztrál audioiparban, és a hangszórók, erősítők és egyedi audio elektronika szakértőjévé vált, valamint mikrofonokkal is elkezdett foglalkozni. A Freedman Electronics volt az első cég Ausztráliában, amely a Dynacord konzolokat elkezdte forgalmazni, amelyek Ausztráliában akkor váltak igazán ismertté, amikor Henry a fiatal Tom Jones keverőpultja mögött ült az 1968-as ausztráliai turnéja során.
1990
A RØDE születése
A technológiai fejlődéssel és a viszonylag alacsony felszerelési költséggel járó otthoni stúdiók megjelenésével, amelyek az 1990-es évek elején nagy népszerűségre kezdtek szert tenni, a színpadon is megjelentek a megfizethető, kiváló minőségű mikrofonok. Miután beszereztek és átalakítottak egy nagymembrános kondenzátor mikrofont Kínából, és nagy érdeklődéssel kezdték tesztelték a piacot, Henry fia, Peter Freedman elkezdte megteremteni az infrastruktúrát a mikrofonok ausztráliai tervezéséhez és gyártásához. Megszületett a RØDE. Ez a mikrofon volt a ma már ikonikus NT1, amely minden idők egyik legkelendőbb mikrofonja lett. Ezt hamarosan követte az NT2, amely szintén azonnali sikert aratott, és végleg elindította a RØDE-ot a hangrögzítés forradalmasításának útján.
1990-2000
Stúdió dominancia
Az 1990-es évek végén és a 2000-es évek elején a RØDE már uralta a stúdiómikrofonok piacát olyan modellekkel, mint a csúcskategóriás csöves Classic és NTK, az iparági szabványnak számító Broadcaster rádió stúdió mikrofon, valamint az NT1 és NT2 újrakiadásai. Alig egy évtized alatt a vállalat hihetetlen hatást gyakorolt a profi audioiparra a magas minőség és az elérhető ár nyerő kombinációjával, és a zenészek és audio szakemberek új generációjának választott márkájává vált. De egy újabb kreatív forradalom állt a küszöbön, és 2004-ben a RØDE megjelentette azt a mikrofont, amely mindezt rögzíteni fogja: a VideoMic-et, az első kamerára szerelhető videómikrofont.
2000
Terjeszkedés otthon és külföldön
A 2000-es évek eleje jelentős változást hozott a RØDE számára. 2001-ben a vállalat megkezdte működését az Egyesült Államokban, ami az első lépést jelentette a globális terjeszkedés felé, amely azóta is tart. Ezekben az években a RØDE nagymértékben befektetett a gyártási technológiába és bővítette tevékenységét azzal a céllal, hogy világszínvonalú mikrofonokat állítson elő elérhető áron Ausztráliában. Ez a hitvallás a kezdetektől fogva a márka alapját képezi, és ez az egyik oka annak, hogy a RØDE termékeket világszerte nagyra becsülik. Az elkötelezettség a saját gyártás és az ehhez szükséges precíziós technológiába való beruházás iránt ma is a 'RØDE különbség' egyik jellemzője.
2008
Videómikrofon dominancia
A 2004 végén bemutatott VideoMic megváltoztatta a kreatív történelem menetét. Ez volt a világ első kompakt, kamerára szerelhető irányított mikrofonja. A 2000-es évek végére a RØDE VideoMic óriási sikerre tett szert a független filmesek új generációjának körében, amikor a DSLR kamerák, mint például a Canon EOS 5D MKII, képessé váltak mozi minőségű videók készítésére. A VideoMic tökéletes mikrofon volt ezeknek az alkotóknak, mivel olyan kompakt, könnyen kezelhető formában kínált nagyfelbontású hangrögzítést, amilyet korábban még soha nem láttak. Ahogy a vlogging és a YouTube a következő évtizedben robbanásszerűen elkedzett terjedni, és azóta is hódító útját járja, a VideoMic végig ott volt, hogy rögzítse a forradalmat.
2010
Diverzifikáció
A 2000-es évek végén és a 2010-es évek elején a RØDE jelentősen bővítette portfólióját, feszegette a határokat, és új piacokra terjeszkedett. A VideoMic óriási sikerét kihasználva a kamera mikrofonok kínálata gyorsan bővült olyan modern klasszikusokkal, mint a VideoMic Pro és a VideoMic GO. Az élő előadásokra és stúdiókba szánt mikrofonok új generációi - köztük az iparági szabvány M1 és a rendkívül innovatív NTR - továbbra is a világ zenészeinek kezében tartják a RØDE mikrofonokat, míg az okostelefon technológia fejlődése számos újdonság kifejlesztését ösztönözte a mobil tartalomkészítők számára. A Podcaster - a világ egyik első USB-s mikrofonja - 2007-es sikerét követően 2014-ben megjelent az NT-USB. A Podcaster egy sor további úttörő termék számára jelölte ki az utat.
2015
Vezeték nélküli innováció
A 2010-es évek közepére a RØDE a broadcast iparban a mikrofonok szabványmárkájává vált. Az NTG professzionális puskamikrofoncsalád a film- és televíziós szakma első számú kedvence lett; a ma már legendás VideoMic sikere egy egész sor videómikrofont hozott létre, köztük a VideoMic Pro és a Stereo VideoMic Pro mikrofonokat; a RØDE pedig erős kiegészítő termékcsaládjával legendássá vált a helyszíni felvételkészítők és a hangmérnökök körében. Ez a hírnév a RØDELink digitális vezeték nélküli mikrofonrendszer 2015-ös megjelenésével új szintre emelkedett. Az USA-ban, San Diegóban tartott hatalmas termékbemutató eseményen bejelentett rendszer a RØDE úttörő 2,4 GHz-es digitális vezeték nélküli technológiáját használta fel, hogy hibátlan hangátvitelt biztosítson filmes, televíziós, prezentációs és színpadi felhasználásra. A RØDELink Filmmaker Kit, a Newsshooter Kit és a Performer Kit felülmúlta a korabeli digitális hibrid vezeték nélküli rendszereket, és a RØDE az innovatív, megfizethető árú vezeték nélküli mikrofonok első számú márkájává lett - ez a pozíció négy évvel később tovább erősödött.
2017
50 éves a Freedman Electronics
2017-ben a RØDE 50. születésnapját ünnepelte azóta, hogy Henry és Astrid Freedman először nyitotta meg szerény üzletét Sydneyben. Az 1967-es alapítás óta a Freedman Electronics négy nagyhatalmú pro audio márka otthona lett: APHEX, Event Electronics, SoundField és természetesen a RØDE. A zenei felvételek és élő előadások, a műsorszórás, a filmkészítés, a podcasting és a tartalomkészítés területén a Freedman Electronics - a RØDE-al mint zászlóshajó márkával - az audiótechnológia globális vezetőjeként szerzett magának helyet. De a történetnek még nem volt vége.
2018
Podcasting erőmű
A RØDE, amely mindig a piac ütőerén tartotta az ujját, 2007-ben, mindössze néhány hónappal a kifejezés első megjelenése után, kiadta első, kifejezetten podcastingra szánt termékét, amely találóan a Podcaster nevet kapta. Ahogy a podcasting a 2010-es években egyre inkább elterjedt, a RØDE lett a legkeresettebb mikrofonmárka ebben a műfajban, és az olyan termékek, mint a Procaster és az NT-USB a profik és a kezdők körében egyaránt nagy népszerűségnek örvendtek. Az akkoriban még elsősorban mikrofongyártóként ismert RØDE egy éles fordulattal 2018-ban kiadta a világ első dedikált podcast keverőjét, a RØDECaster Pro-t. A RØDECaster Pro a világ első integrált podcast produkciós konzolja volt. Ez a teljesen egyedi termék, amely szó szerint bárki számára lehetővé tette, hogy könnyedén, professzionális minőségű podcastot rögzítsen, hozzájárult egy újabb kreatív forradalom elindításához, és új szakaszt indított a RØDE fejlődésében.
2020
A mai kreatív generáció választása
Ahogy a mondás tartja, a RØDE történetének következő fejezetéhez minden készen áll a színpadon. A RØDECaster Pro-t hamarosan követte a Wireless GO 2019-ben, egy újabb forradalmi eszköz az alkotók számára, amely kihasználta a RØDE hírnevét a professzionális vezeték nélküli kategóriában, és azt a képességét, hogy pontosan tudja, hogy az alkotóknak mire van szükségük és mit akarnak egy mikrofontól. A 2010-es éveket a rendkívül innovatív TF5, VideoMic NTG és NTG5 mikrofonok tették teljessé - három zászlóshajó mikrofon olyan kategóriákban, amelyeket a RØDE már régóta ural: stúdiófelvételek, videomikrofonok és broadcast. Az új évtized hajnalán ez az innovációs sorozat folytatódik, és a lassulásnak semmi jele. A Wireless GO II, az NT-USB Mini, a RØDE Connect és a VideoMic GO II csak néhány a 2020-as éveket elindító fejlesztések közül, és még sok más is készülőben van. Küldetésünk, hogy felerősítsük és immár megjelenítsük a világ alkotóinak vízióit, változatlanul erős, ahogyan az is, hogy a mai kreatív generáció választása maradjunk. Készen állunk a következő fejezetre!